sreda, 13. junij 2018

Evrosong 2005-2018 - najboljša pesem vsake države - 1. del

Evrosong je mrtev, pokopan, a spomin nanj še živi :). Kot sem pred 2 letoma napisal lestvico najboljših pesmi po letih, je sedaj čas, da razglasim najboljšo iz vsake države posebej. Za začetek štetja sem si znova izbral leto 2005, kajti od takrat do letos sem ESC podrobneje spremljal, tega leta sem si kupil tudi prvi CD, ki je nato postal moj stalni nakup do vključno 2016.
Države so razvrščene po takšnem zaporedju, kakršno je tudi v navadi na evrovizijskih CD-jih in je v bistvu abecedno zaporedje uradnih dvočrkovnih oznak držav. Za večjo preglednost bo lestvica razdeljena v dva dela, ki se bosta lomila nekje na polovici oz. na tradicionalni meji med prvim in drugim CD-jem. Seveda se je v tem času 13 let marsikaj spremenilo, zato so omenjene tudi države, ki ne sodelujejo več na Evrosongu ali pa celo ne obstajajo več. Pod "zmagovalno" skladbo posamezne države je naštetih tudi nekaj (max 4) pesmi iz iste države, ki bi morda ravno tako konkurirale za vrh.



ANDORA

2005 - Marian van de Wal - LA MIRADA INTERIOR



Že prva "zmagovalka" prihaja iz prvega leta, torej 2005. To je bilo leto izrazitih etno vplivov, ki jih je povzročila ukrajinska zmaga leto prej. Andora je sledila temu principu, pesem je odlična etno balada z izrazitim vrhuncem, uspel pa jim je tudi odrski nastop. Ne prej ne kasneje niso uspeli poslati skladbe, ki bi bila vsaj približno tako dobra, temu primeren pa je tudi njihov uspeh na Evrosongu - nikoli uvrščeni v finale.


ALBANIJA

2011 - Aurela Gaçe - FEEL THE PASSION



Povprečen ljubitelj Evrosonga bi mi za tole zavil vrat. Kje zaboga dobim pesmi, ki se sploh niso uvrstile v finale, kajne? Ampak pri meni finale ni nobeno merilo. Morda je ostala prezrta s strani množic, a Aurela je bila daleč najboljša med albanskimi predstavnicami. Eksplozivna skladba, ognjevit nastop (dobesedno) in prepričljiv vokal bi morale skladbo peljati v finale, ampak...
Oglejmo si še konkurenco:
- 2013 - Adrian Lulgjuraj & Bledar Sejko - IDENTITET
- 2005 - Ledina Çelo - TOMORROW I GO
- 2008 - Olta Boka - ZEMRËN E LAMË PENG
- 2009 - Kejsi Tola - CARRY ME IN YOUR DREAMS


ARMENIJA

2010 - Eva Rivas - APRICOT STONE


Tu seveda ni debate, moja zmagovalka tega leta in še vedno najljubša skladba iz Armenije. O njej sem že pisal, tudi o povezavi "marelične kosti" s skladbo, posvečeno domovini.
Nekaj dobrih je iz Armenije prišlo tudi prej:
- 2009 - Inga&Anush - JAN JAN
- 2008 - Sirusho - QELE QELE


AVSTRALIJA

2018 - Jessica Mauboy - WE GOT LOVE



O njej sem že pisal v letošnjem odštevanju, tako da bom tu kratek. Prvič se je Avstralija v mojo najljubšo deseterico uvrstila šele letos, ko četrtič nastopa na Evrosongu. Sicer povabljena država z drugega konca sveta, a če imajo radi Evrosong, zakaj pa ne. Poleg letošnje skladbe mi je bila sicer od njih všeč le njihova debitantska leta 2015: Guy Sebastian - TONIGHT AGAIN.


AVSTRIJA

2011 - Nadine Beiler - THE SECRET IS LOVE



Tesna odločitev je bila za Avstrijo, in sicer med Nadine in Zoë. Ampak The Secret Is Love je enostavno boljša pesem. Umirjena, čutna balada, ki se lepo gradi vse do vrha pri koncu skladbe. Takrat je osvojila srca in se uvrstila v finale, kar je bilo prvič po dolgih letih (res pa je, da Avstrija nekaj let ni sodelovala na Evrosongu). Da ne bo pomote, Zoë je še vedno najlepša pevka ki je kadarkoli nastopala na Evrosongu :) ampak glasbeno jo je Nadine pač premagala.
p.s. Moja želja je, da Avstrijo enkrat zastopajo Die Jungen Zillertaler s kakšnimi "piskajočimi škratki".
Konkurenca je kajpak huda:
- 2016 - Zoë Straub - LOIN D'ICI
- 2007 - Eric Papilaya - GET A LIFE. GET ALIVE
- 2018 - Cesár Sampson - NOBODY BUT YOU
- 2014 - Conchita Wurst - RISE LIKE A PHOENIX


AZERBAJDŽAN

2008 - Elnur & Samir - DAY AFTER DAY



Spet moja zmagovalka tega leta. Provokativna in kontraverzna, dvoboj med angelom in hudičem, ampak takšne imam rad. Če je bil Azerbajdžan na Evrosongu vsa ostala leta kar nekako precenjen, je bil to leto - podcenjen, zaslužil si je zgolj in samo zmago in to že na svojem prvem nastopu. Sam nisem bil ravno ljubitelj ostalih azerbajdžanskih nastopov, a vseeno je nekaj konkurence:
- 2015 - Elnur Hüseynov - HOUR OF THE WOLF
- 2013 - Farid Mammadov - HOLD ME
- 2016 - Samra - MIRACLE


BOSNA IN HERCEGOVINA

2009 - Regina - BISTRA VODA



Pri Bosni pa izbira ni bila tako lahka. Res je, Bistra voda je bila moja zmagovalna skladba tega leta, a v letih svojega nastopanja je iz Bosne prišlo toliko dobrih pesmi, da izbira nikakor ni bila lahka. A vseeno je pesem nekaj posebnega v primerjavi z ostalimi, tako da je zasedla mesto moje najljubše.
Kot že rečeno, konkurenca je huda:
- 2006 - Hari Mata Hari - LEJLA
- 2010 - Vukašin Brajić - THUNDER AND LIGHTNING
- 2007 - Marija Šestić - RIJEKA BEZ IMENA
- 2011 - Dino Merlin - LOVE IN REWIND


BELGIJA

2013 - Roberto Bellarossa - LOVE KILLS



Belgijci dejansko do 2013 niso spravili skupaj nekega vsaj približno konkurenčnega komada za dobre uvrstitve, morda z izjemo Kate Ryan iz leta 2006. No, po 2013 se je začel njihov evrovizijski vzpon. Začela ga je prav ta pesem, za katero ni težko ugotoviti, zakaj je moja najljubša. Ima preprosto, močno in resnično sporočilo: LJUBEZEN UBIJA!!!! Resnica, pa če hočete priznati ali ne. Pa še v redu je za prepevanje, skratka zelo simpatična. To seveda ne pomeni, da je edina dobra iz svoje države, nekaj svojih favoritinj imam še...
- 2015 - Loic Nottet - RHYTHM INSIDE
- 2016 - Blanche - CITY LIGHTS
- 2018 - Sennek - A MATTER OF TIME
- 2012 - Iris - WOULD YOU?


BOLGARIJA

- 2009 - Krassimir Avramov - ILLUSION



Ok, zdaj si pa res drznem preveč. Po domače: vislice, ki so jih zame pripravili razni oboževalci Evrosonga, me že čakajo pred vrati :). 90% bi jih namreč to skladbo razglasilo kvečjemu za najslabšo iz Bolgarije, a večinoma gre taka ocena na račun katastrofalnega nastopa v živo, ki ga tu raje ne pokažem. Pač, na odru se jim je vse sfižilo. Ampak pesem sama po sebi sploh ni slaba, instrumentalna spremljava je udarna, od sebe daje nekakšno skrivnostnost, občuten je tudi etno vpliv. Le na koncu bi se lahko malo manj "vlekla" z vokalnimi "presežki". A zame tudi ostale bolgarske skladbe, čeprav v zadnjih letih tako slavljene, niso nek presežek, čeprav so imeli še nekaj dobrih:
- 2016 - Poli Genova - IF LOVE WAS A CRIME
- 2017 - Kristian Kostov - BEAUTIFUL MESS
- 2007 - Elitsa & Stoyan - WATER


BELORUSIJA

2018 - Alekseev - FOREVER



No, tu pa je konkurenca res velika. Belorusija je ena mojih najljubših evrovizijskih držav. Veliko pove že to, da mi je od sedanjih 15 njihovih nastopov več kot polovica skladb (8) zagotovo med top 10 vsakega leta. Če bi me še pred pol leta kdo vprašal po najljubši, bi izstrelil 2007. Ampak letos so se Belorusi spet izkazali. In kako zaboga tako prelepa pesem, s tako prepričljivim nastopom, ni prišla v finale??? Kriminal res. Da si jo vsak dan prepevam, ni skrivnost. In da jo nekomu posvečam, tudi ne. Marsikomu niti to ne, komu. Ampak je res - prelepa. "It must be something that we call love, it's when you're craving to say her name, and my reality seems to break apart with her arrival..."
Seveda je treba našteti vsaj štiri ostale dobre. Ni težko.
- 2007 - Koldun - WORK YOUR MAGIC
- 2013 - Alyona Lanskaya - SOLAYOH
- 2012 - Litesound - WE ARE THE HEROES
- 2009 - Petr Elfimov - EYES THAT NEVER LIE


ŠVICA

2013 - Takasa - YOU AND ME



Še ena moja zmagovalka, še ena pesem, o kateri sem že pisal. Žal neuvrščena v finale, a kljub vsemu še vedno najboljša iz svoje države. Švicarske pesmi sicer niso bile slabe, pravzaprav so imeli kar nekaj dobrih, a tudi nekaj totalnih polomov. Na splošno pa so vedno podcenjeni, kot jih Evropa ne bi marala, le štirikrat so se uvrstili v finale, kar nekajkrat pa končali na zadnjem mestu. Neupravičeno.
Seznam njihovih dobrih pesmi bi namreč bil kar dolg, zame se od 2. do 5. mesta zvrstijo:
- 2008 - Paolo Meneguzzi - ERA STUPENDO
- 2005 - Vanilla Ninja - COOL VIBES
- 2014 - Sebalter - HUNTER OF STARS
- 2017 - Timebelle - APOLLO


CIPER

2010 - Jon Lilygreen & The Islanders - LIFE LOOKS BETTER IN SPRING



Spet - kje sem med množico ciprskih plesnih hitov, rock skladb in grškega melosa našel to balado in jo razglasil za svojo najljubšo? Očitno po načelu: manj je več. Tu to 100% drži. Kar se me v tej skladbi najbolj dotakne, je besedilo, in tu enostavno premaga vse ostale brez truda. Res lepa čustvena izpoved. Pa čeprav je bila tisto leto uvrščena med zadnjimi v finalu (no vsaj tja je prišla) in čeprav so letos Ciprčani z vročim plesnim hitom dosegli celo drugo mesto.
Daleč od tega sicer, da Ciper ne bi imel drugih poslušanja vrednih skladb:
- 2005 - Constantions Christoforou - ELA ELA
- 2017 - Hovig - GRAVITY
- 2016 - Minus One - ALTER EGO
- 2009 - Christina Metaxa - FIREFLY


ČEŠKA

2015 - Marta Jandová & Vaclav Noid Bárta - HOPE NEVER DIES



In spet ista zgodba kot zgoraj. Čeprav si cela Evropa še vedno žvižga "Lie to me" in se uči plesnih gibov letos šestouvrščenega Mikolasa Josefa (bravo Čehi, dokazali ste, da se da!), je pač glasba nekaj drugega kot to. Daleč od tega, da mi letošnja pesem ni bila všeč (pravzaprav je verjetno edina češka skladba poleg moje zmagovalne, ki mi je dejansko bila všeč), a Marta in Vaclav sta bila bolj prepričljiva, pesem je dosti globlja in bolj čustvena, vokalno pa sta bila oba vrhunska. In seveda, kot po starem evrovizijskem pravilu, se nista uvrstila v finale...


NEMČIJA

2007 - Roger Cicero - FRAUEN REGIER'N DIE WELT



Veste kaj, Nemci! Kdaj bomo spet slišali kaj v vaši prelepi nemščini na Evrosongu? To me pač jezi, da vedno, vedno prepevajo v angleščini. Razen 2007, ko so se potrudili in poslali pesem v svojem jeziku. Pa še posebna je. Jazz komad, ki govori še eno veliko resnico - ŽENSKE VLADAJO SVETU!!! Pa me požrite, če to ni res. Čisto dovolj, da mi je še vedno najljubša nemška skladba v tem obdobju mojega spremljanja Evrosonga (Nicole pač nihče ne more premagati...). Nekaj dobrih so Nemci sicer vseeno še imeli:
- 2012 - Roman Lob - STANDING STILL
- 2018 - Michael Schulte - YOU LET ME WALK ALONE
- 2006 - Texas Lightning - NO NO NEVER
- 2015 - Ann Sophie - BLACK SMOKE


DANSKA

2018 - Rasmussen - HIGHER GROUND



Daleč od tega, da ne bi imela konkurence. Še več, Danci so ena mojih najljubših evrovizijskih nacij in njihove pesmi so bile običajno med mojimi najljubšimi. Tudi tu je šlo za tesen obračun med 2018, 2013 in 2010, pa še kakšna bi se našla, ki bi konkurirala direktno za vrh (glej spodaj). A letošnja pesem je pač premočna za ostale. Od začetka do konca moja prva favoritinja letošnjega leta in zaslužila bi si zmago, ki so ji jo odžrle kokoši.
Poglejmo si še ostale:
- 2013 - Emmelie de Forest - ONLY TEARDROPS
- 2010 - Chanée & N'evergreen - IN A MOMENT LIKE THIS
- 2016 - Lighthouse X - SOLDIERS OF LOVE
- 2009 - Brinck - BELIEVE AGAIN


ŠPANIJA

2018 - Amaia y Alfred - TU CANCIÓN



Solzne oči, kurjo polt in še kaj dobim, ko poslušam to pesem, še bolj pa, ko gledam nastop iz letošnjega finala... Edino željo bi imel, da bi mi igrali to na poroki, poleg Sheeranove Perfect. A kaj, ko sem nad poroko že obupal, no morda bo pa za pogreb prava. Skratka, Španci so si letos hudo dvignili rating pri meni, prej bi imel kvečjemu izbiro med nekaj enakovrednimi pesmimi, od katerih pa me nobena ne zares potegne. In spet isto vprašanje, kako je lahko Evropi bolj všeč kokodakanje od nečesa tako lepega, kot sta na odru prikazala španska zaljubljenca?
Še nekaj dobrih iz dežele bikoborb in flamenka:
- 2013 - ESDM - CONTIGO HASTA EL FINAL
- 2015 - Edurne - AMANECER
- 2014 - Ruth Lorenzo - DANCING IN THE RAIN
- 2007 - D'NASH - I LOVE YOU MI VIDA


ESTONIJA

2011 - Getter Jaani - ROCKEFELLER STREET



Še ena moja zmagovalka svojega leta. In še ena hudo podcenjena skladba. Tudi o njej sem že pisal, tako da ne bom tu na dolgo in široko, zakaj in kako. Estonija je sicer imela precej dobrih komadov skozi vsa leta, še posebej blizu je zame bila lani, čeprav ni videla finala.
Med njihove boljše poskuse spadajo:
- 2017 - Koit Toome & Laura - VERONA
- 2013 - Birgit Őigemeel - ET UUS SAAKS ALGUSE
- 2018 - Elina Nechayeva - LA FORZA
- 2009 - Urban Symphony - RÄNDAJAD


FINSKA

2014 - Softengine - SOMETHING BETTER



Eh, Finska.... Kaj naj rečem, Finska ima popolnoma drugo težavo od dosedanjih držav: skupaj je komajda uspela spacati kakšen res dober komad. Mogoče so trije, štirje, ki so res vredni poslušanja, vse ostalo pa je utapljanje v povprečju ali pa vse do dna. In ne, ne potegnejo me razne Saare Aalto in podobna šara. Tale rock skladba iz 2014 je, vsaj meni, najboljša njihova. Oboževalci Lordijev me bodo sicer po glavi, ker niso na prvem mestu, ampak tako pač je...
Kar je še dobro:
- 2005 - Geir Rönning - WHY?
- 2006 - Lordi - HARD ROCK HALLELUJAH
- 2017 - Norma John - BLACKBIRD


FRANCIJA

2017 - Alma - REQUIEM



Ko rečem, da je ena pesem dosti boljša od ostalih, to pomeni, da očitno zelo zelo izstopa. Pri Franciji je točno tako. Vse do lani so se nekako vlekli, imeli sicer sem in tja kakšno dobro pesem, nekaj klasičnih svojih popevk oz. šansonov, pa tudi nekaj totalnih katastrof, ki so pri meni (pa tudi na izboru samem) trdo pristale na zadnjem mestu. No, lani so uspeli svoje sivo povprečje kar lepo popraviti, Requiem je pač pesem, ki si jo enostavno rad vrtiš in poslušaš. Tako zelo francoska, pa hkrati tako zelo moderna.
Najboljše od ostalega:
- 2011 - Amaury Vassili - SOGNU
- 2016 - Amir - J'AI CHERCHÉ
- 2005 - Ortal - CHACUN PENSE A SOI
- 2009 - Patricia Kaas - ET S'IL FALLAIT LE FAIRE


ZDRUŽENO KRALJESTVO (po domače: VELIKA BRITANIJA)

2013 - Bonnie Tyler - BELIEVE IN ME



Najprej je treba malo razjasniti: država nastopa na Evrosongu pod imenom United Kingdom (UK - Združeno kraljestvo), a je na CD-ju očitno uvrščena pod oznako GB - Great Britain (Velika Britanija). Najboljši evrovizijski dnevi Britancev so, seveda, že davno mimo. Kar nekaj časa so se s svojimi pesmimi vlekli čisto po dnu in postali kvečjemu predmet posmeha celotne evrovizijske publike. No, zadnje čase se spet dvigujejo. Leta 2013 so na oder pripeljali veliko zvezdo, slavno Bonnie Tyler, ki je poskrbela za najboljšo britansko skladbo zadnjega časa. Prepričljivo in iz srca odpeta balada je dala vsaj nekaj spomina na britanske evrovizijske zmagovalke.
Pa vendarle ni vse tako črno:
- 2011 - Blue - I CAN
- 2005 - Javine - TOUCH MY FIRE
- 2012 - Engelbert Humperdinck - LOVE WILL SET YOU FREE
- 2018 - SuRie - STORM


GRUZIJA

2010 - Sofia Nizharadze - SHINE



Gruzija je ena najbolj, milo rečeno, kontraverznih držav na Evrosongu. Eno leto bo blestela z odlično skladbo in se uvrstila v ožji krog favoritov, že naslednje leto pa bo poslala totalno katastrofo in pristala na zadnjem mestu. Njihov razpon rezultatov je tako bil od prve deseterice finala do zadnjega mesta v polfinalu, in to v zgolj 12 letih, kolikor sodelujejo na Evrosongu. Najboljšo uvrstitev sta delili skladbi, ki sta mi tudi sicer najbolj všečni od njihovih. Najboljša je zagotovo balada iz 2010, ki jo krasi odlično besedilo, prepričljiv vokal in kompliciran, a uspešno izveden odrski nastop. Ostale dobre pa so:
- 2011 - Eldrine - ONE MORE DAY
- 2013 - Nodi & Sophie - WATERFALL
- 2007 - Sopho - VISIONARY DREAM
- 2016 - Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz - MIDNIGHT GOLD


GRČIJA

2010 - Giorgos Alkaios & Friends - OPA!



Oh ja, pri Grčiji izbira vsekakor ni lahka. Toliko odličnih melodij, plesnih hitov in svojega nezgrešljivega melosa, kot so ga dali oni, verjetno ni dala nobena druga država na Evrosongu. Moja izbira vsekakor pade na Opa! iz leta 2010, ki je poleg vsega zgoraj naštetega še zapeta v grščini. Pa še odlična je za nagajati ljudem, sploh njen uvod. Komu že ponavadi zakličemo OPA!? 😉Seveda pa daleč od tega, da bi ne imela konkurence. Le ta je kvečjemu zelo huda:
- 2018 - Yianna Terzi - ONIRO MOU
- 2013 - Koza Mostra feat. Agathon Iakovidis - ALCOHOL IS FREE
- 2009 - Sakis Rouvas - THIS IS OUR NIGHT
- 2007 - Sarbel - YASSOU MARIA


HRVAŠKA

2005 - Boris Novković - VUKOVI UMIRU SAMI



Nepremagljiva. Enostavno Hrvati nikoli kasneje niso poslali karkoli vsaj približno tako dobrega. Moja zmagovalka tega leta, in kolikokrat sem si jo samo takrat zapel. Pa še sedaj jo rad poslušam. Sicer Hrvati na Evrosongu ponavadi "vedrijo in oblačijo", včasih jim gre izvrstno, včasih pa se potopijo v povprečju in tudi ostanejo brez finala. Žal se je to zgodilo ravno nekaterim njihovim boljšim pesmim. Borisu pač ne, finale je bil tu zanesljiv.
Najboljše od ostalih:
- 2013 - Klapa s mora - MIŽERJA
- 2016 - Nina Kraljić - LIGHTHOUSE
- 2012 - Nina Badrić - NEBO
- 2006 - Severina - MOJA ŠTIKLA


MADŽARSKA

2005 - NOX - FOROGJ, VILÁG!


Ali lahko najdemo še bolj tipično madžarsko pesem? Tako značilna spremljava, ples, madžarski jezik. Enkratno in že zato si zasluži naslov najboljše iz svoje države. Marsikdo je najbrž na tem mestu že videl Pioneerja, vedoč da mi je ta pesem zelo všeč. Pa vendar dajem prednost etno glasbi. In seveda, kot že omenjeno, 2005 je bilo leto, ko je bil etno popularen na Evrosongu. Tudi v zadnjih letih se Madžari vračajo h koreninam, skoraj bi se zgodilo, da bi dve leti zapored imeli ciganski etno na Evrosongu, a so se letos raje odločili za metal.
So pa imeli še kar nekaj dobrih pesmi:
- 2017 - Joci Pápai - ORIGO
- 2016 - Freddie - PIONEER
- 2014 - András Kallay-Saunders - RUNNING
- 2018 - AWS - VISZLÁT NYÁR


IRSKA

2014 - Can-Linn feat. Kasey Smith - HEARTBEAT


Najuspešnejša evrovizijska država je v obdobju od 2005 naprej - manj uspešna. Skorajda večkrat brez finala kot uvrščena, poslali so kar nekaj popolnih katastrof, med katerimi izstopa pojoči puran itd. Brez finala je žal ostala tudi njihova najboljša pesem iz tega obdobja, leta 2014 so poslali odlično popevko z izrazitim irskim etno pridihom, spevno in s spodbudnim besedilom. Očitno to ni bilo dovolj. Škoda, kajti lahko bi bila tudi resen kandidat za zmago. Pa si poglejmo še nekaj dobrih pesmi iz Irske:
- 2010 - Niamh Kavanagh - IT'S FOR YOU
- 2006 - Brian Kennedy - EVERY SONG IS A CRY FOR LOVE
- 2013 - Ryan Dolan - ONLY LOVE SURVIVES
- 2016 - Nicky Byrne - SUNLIGHT


Z Irsko se tudi zaključuje prvi del pregleda najboljših pesmi po državah. Se nadaljuje v drugem delu...

Ni komentarjev:

Objavite komentar